Pečovatelská služba























PEČOVATELSKÁ SLUŽBA - INFORMACE PRO ZÁJEMCE O SLUŽBU A UŽIVATELE
Zřizovatel: město Police nad Metují
Statutární zástupce: Mgr. Jiří Škop, starosta obce
IČ: 00272949
Identifikátor služby: 1514566

Kontaktní údaje:
Adresa: Pečovatelská služba, K Sídlišti 259, 54954 Police nad Metují
Provozní doba: pondělí – neděle od 6.30 do 19.00 hodin
Sociální pracovnice: Bc. Dagmar Postavová-Havlíková, tel.: 491 541 122, E-mail : ps@policenm.cz mobil: 721 082 382
Vedoucí služby: Mgr. Olga Landová tel.: 491 509 995, mobil: 775 442 409
E-mail: landova@policenm.cz
Základní informace o službě:
Pečovatelská služba je sociální služba poskytovaná v terénní a ambulantní formě v domácím prostředí uživatele a ve středisku osobní hygieny.
Provozní doba: v době od 6:30 do 15:00 v plném rozsahu, od 15:00 do 19:00 a o víkendech jsou poskytovány pouze některé úkony (pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu, pomoc při osobní hygieně, poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy, pomoc při zajištění bezpečí a možnosti setrvání v přirozeném sociálním prostředí) dle garantované nabídky služby.
Ambulantní formou je poskytována pomoc při osobní hygieně ve středisku osobní hygieny, které se nachází v bytovém domě pro seniory Javor na adrese k Sídlišti 259, Police nad Metují. Středisko osobní hygieny lze využít pro uživatele pečovatelské služby v pracovních dnech v době od 8:00 do 15:00 hodin.
























Poslání a cíle pečovatelské služby:
- zajistit občanům z cílové skupiny důstojný život ve vlastním prostředí tak dlouho, dokud bude rozsah služeb dostačující, nebo dokud nepomine nepříznivá sociální situace
- poskytovat uživatelům takovou podporu a služby, které jim umožní zachovat si v přirozeném prostředí dosavadní způsob života v co největší míře
- službu poskytovat na základě individuálních potřeb uživatelů
- službu poskytovat odborně a kvalitně, zvyšovat a udržovat odbornost pracovníků
- službu poskytovat tak, aby byla pro uživatele motivující a podporovala jeho samostatnost a sociální začleňování
- zlepšovat materiální zázemí pečovatelské služby a její efektivitu
Cílová skupina:
Cílovou skupinu tvoří senioři od 65 let a osoby se zdravotním postižením (z důvodu věku, chronického onemocnění, úrazu) od 18 let věku v nepříznivé sociální situaci, kteří pro samostatný způsob života potřebují pomoc jiné osoby a jejichž schopnosti v oblasti osobní péče a péče o domácnost jsou v důsledku věku nebo zdravotního stavu sníženy, a pro něž je pečovatelská služba dostačující.
Pečovatelská služba provádí úkony, kterými pomáhá naplňovat osobní cíle a potřeby uživatelů. Péče je prováděna tak, aby byla pro uživatele bezpečná.
Kapacita pečovatelské služby: 65 uživatelů (denní kapacita)

Kapacita střediska osobní hygieny: 2 uživatelé (denní kapacita)
Cíl služby:
Poskytovat individuální podporu, která umožní uživatelům služby zachovat v co největší míře dosavadní způsob života v přirozeném prostředí.
Smlouva o poskytování pečovatelské služby:
Úkony pečovatelské služby jsou poskytovány pouze na základě písemné smlouvy mezi poskytovatelem a uživatelem, která je uzavřena po písemně podané žádosti. S obsahem smlouvy je zájemce o službu seznámen při jednání o zavedení pečovatelské služby. Smlouva je uzavřena na základě dobrovolnosti obou stran v souladu s platnými právními předpisy. Změny smlouvy jsou ošetřeny dodatkem, a to za písemného souhlasu obou stran.
Prováděné úkony:
- pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
- pomoc při osobní hygieně

- poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
- pomoc při zajištění chodu domácnosti
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- pomoc při zajištění bezpečí a možnosti setrvání v přirozeném sociálním prostředí
- fakultativní úkony: zapůjčení jídlonosiče
- zapůjčení zdravotních a kompenzačních pomůcek
- bezplatné základní sociální poradenství
Úhrada:
- provoz pečovatelské služby je hrazen z veřejných rozpočtů. Uživatelé hradí pouze jednotlivé úkony, které jsou u nich prováděny. U úkonů s hodinovou sazbou uživatel hradí částku za skutečný čas prováděného úkonu. Úhradu vybírá pracovník pečovatelské služby vždy jednou měsíčně, nebo je možná bezhotovostní platba na účet města Police nad Metují. Každý uživatel obdrží o zaplacení stvrzenku.
- cena za úkon je stanovena dle zákona č. 108/2006 Sb. a prováděcí vyhlášky 505/2006 Sb. v platném znění
- ceník schvaluje Rada města Police nad Metují
- pokud uživatel neoznámí nejpozději do 7. hod. v den, kdy je úkon pečovatelské služby nasmlouván jeho zrušení a pečovatelská služba učiní neúčelný výjezd, uživatel hradí neprovedený úkon v plné výši dle platného ceníku pečovatelské služby. Obdobný postup platí i pro odhlášení obědů.
Principy poskytovaných služeb:
- respekt k lidské důstojnosti
- respekt k osobnosti jednotlivce
- respekt k soukromí
- respekt ke svobodnému rozhodování
- partnerství























Stížnosti na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby:
- stížností se rozumí upozornění na neřešený problém, vyjádřená nespokojenost s kvalitou nebo způsobem poskytování sociální služby
- k podání stížnosti je oprávněn příjemce služby nebo jiný občan, který jedná v jeho zájmu
- stížnost není na újmu toho, kdo ji podal
- stížnost lze podat písemně, ústně (do protokolu) nebo elektronicky k rukám vedoucí služby. Stížnost lze podat i anonymně do schránky umístěné na zdi za hlavním vchodem do sídla pečovatelské služby na adrese K Sídlišti 259, Police nad Metují. Schránku vybírá nejméně 1 x týdně sociální pracovnice pečovatelské služby
- každá stížnost je zapsána do knihy stížností a vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího podání, stěžovatel je o výsledku informován písemně nebo ústně vedoucí služby, o ústním jednání je vyhotoven záznam
- pokud je stěžovatel nespokojen s postupem při vyřizování stížnosti nebo nedodržením lhůty, má právo požádat Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR o prověření vyřízení žádosti, a to ve lhůtě 60 dnů ode dne, kdy mu bylo doručeno vyrozumění o vyřízení stížnosti nebo od uplynutí lhůty pro vyřízení stížnosti. Adresa: MPSV ČR, Na Poříčním právu 1/376, Praha 2, 128 00, tel: 950 191 111, mail: posta@mpsv.cz, datová schránka: sc9aavg. Dále si na postup může stěžovat u tajemníka MěÚ Police nad Metují nebo starosty města Police nad Metují. Dále pak může podat stížnost na Krajský úřad Královéhradeckého kraje, sociální odbor, Pivovarské náměstí 1245/2, 500 03 Hradec Králové nebo na kancelář ombudsmana.
Nouzové a havarijní situace:
Nouzovou situací se rozumí mimořádné ohrožení uživatele nebo zaměstnance pečovatelské služby - např. pád, úraz, zhoršení zdravotního stavu, napadení osobou, zvířetem apod. Zaměstnanci pečovatelské služby a uživatelé jsou poučeni o řešení nouzových situací. Pokud se do nouzové situace dostane uživatel, je vhodné, aby chránil především svůj život a zdraví a kontaktoval pracovníky pečovatelské služby, rodinu nebo jiné blízké osoby.
Havarijní situací se rozumí náhlá mimořádná událost, která souvisí s provozem pečovatelské služby - např. porucha vozidla, nesjízdnost silnice, požár, přírodní katastrofa, onemocnění většího počtu zaměstnanců pečovatelské služby, karanténa apod. Pokud dojde k havarijní situaci na straně poskytovatele, je uživatel o situaci informován a je domluven další postup. Např. změna termínu poskytovaného úkonu, dočasné omezení služby, zástup apod.
Důvody pro odmítnutí poskytování služby:
- Zájemce nepatří do cílové skupiny poskytovatele
- Zájemce žije v obci, se kterou město Police nad Metují neuzavřelo dohodu o poskytování sociální služby
- Poskytovatel nemá volnou kapacitu
- Zájemce potřebuje takovou péči, kterou není schopna zajistit pečovatelská služba, nebo požaduje takové úkony, které pečovatelská služba neprovádí
V případě plné kapacity je zájemce o službu zařazen do evidence zájemců a osloven sociální pracovnicí nebo vedoucí služby v případě, že se kapacita služby uvolní.
Informace o dovážce oběda:
Obědy dováží pečovatelská služba z jídelny firmy Pejskar. Jídlonosiče v termonádobách jsou uživatelům zapůjčovány za úhradu dle platného ceníku. Uživatelé obdrží jídelníček předem a mají možnost si vybrat ze dvou jídel. Cena oběda činí 120,-Kč, poloviční porce 60,-Kč a je určena dodavatelem. Cena úkonu dovoz oběda je stanovena dle platného ceníku Pečovatelské služby Police nad Metují.

Informace o zapůjčení kompenzačních pomůcek:
Pečovatelská služba má k dispozici některé kompenzační pomůcky, které zapůjčuje uživateli na dobu nezbytně nutnou. (např. vozík, chodítko, WC křeslo, sedátko do vany apod.) Zapůjčení pomůcek eviduje a vyřizuje pověřený pracovník pečovatelské služby - zdravotní konzultant. Cena je stanovena dle aktuálního ceníku poskytovaných služeb.
























Zaměstnanci pečovatelské služby:
Mgr. Olga Landová - vedoucí
Bc. Dagmar Postavová Havlíková - sociální pracovnice
Jiří Hubka - pracovník v sociálních službách/správce budovy
Markéta Johnová - pečovatelka/zdravotní konzultant
Veronika Dostálová - pečovatelka
Eva Kociánová - pečovatelka
Marcela Slezáková - pečovatelka
Hana Štanclová - pečovatelka
Zuzana Valchařová DiS - pečovatelka
English
Deutsch
Polskie
Le français
Espanol
русский
Українська


