Pečovatelská služba
Zřizovatel: město Police nad Metují
Statutární zástupce: Ing. Jiří Beran, starosta obce
IČO: 00272949
Identifikátor služby: 1514566
Kontaktní údaje:
Adresa: Pečovatelská služba, K Sídlišti 259, 54954 Police nad Metují
Pracovní doba: pondělí – pátek od 6.30 do 15.00 hodin poskytuje pečovatelská služba všechny nasmlouvané úkony
v pracovní dny od 15:00 do 19:00 a o víkendech poskytuje pečovatelská služba pouze některé nasmlouvané úkony (např. pomoc při péči o osobu, pomoc při osobní hygieně)
v pracovní dny od 8:00 do 15:00 poskytuje pečovatelská služba úkony ve středisku osobní hygieny
Sociální pracovnice: Bc. Dagmar Postavová-Havlíková, tel.: 491 541 122, mobil 721 082 382
E-mail : ps@policenm.cz
Vedoucí služby: Mgr. Olga Landová tel.: 491 509 995, mobil 775 442 409
E-mail: landova@policenm.cz
Pečovatelská služba je poskytována v Polici nad Metují a spádových obcích (Hlavňov, Pěkov, Radešov), dále pak v okolních obcích, které s městem Police nad Metují uzavřely dohodu o poskytování sociálních služeb (DSO Policko – Žďár nad Metují, Bezděkov nad Metují, Bukovice, Machov, Česká Metuje, Suchý Důl, Velké Petrovice). Pečovatelská služba je terénní a ambulantní sociální službou. Terénní formou jsou úkony poskytovány v domácím prostředí uživatelů. Ambulantní formou je poskytována pomoc při osobní hygieně ve středisku osobní hygieny, které se nachází v DPS na adrese k Sídlišti 259, Police nad Metují. Pečovatelská služba poskytuje pečovatelské úkony, kterými pomáhá klientovi řešit jeho nepříznivou sociální situaci, tzn. uspokojovat jeho potřeby a naplňovat jeho osobní cíle vyplývající z jeho nepříznivé sociální situace. Péče je prováděna tak, aby splňovala kritéria odbornosti, bezpečnosti a individuálního přístupu k potřebám každého uživatele.
Poslání pečovatelské služby:
Posláním pečovatelské služby je zajistit občanům z cílové skupiny důstojný život ve vlastním prostředí tak dlouho, dokud bude rozsah služeb dostačující, nebo dokud nepomine nepříznivá sociální situace.
Cílová skupina:
Cílovou skupinu tvoří senioři ve věku nad 65 let a dospělé osoby se zdravotním postižením od 18 let věku v nepříznivé sociální situaci, kteří pro samostatný způsob života potřebují pomoc jiné osoby a jejichž schopnosti v oblasti osobní péče a péče o domácnost jsou v důsledku věku nebo zdravotního stavu sníženy, a pro něž je pečovatelská služba dostačující.
Kapacita: 50 uživatelů (denní kapacita PS)
Cíl služby:
Cílem pečovatelské služby je poskytovat uživatelům takovou podporu a služby, které jim umožní zachovat si v přirozeném prostředí dosavadní způsob života v co největší míře.
Další cíle:
- Poskytovat takové služby a podporu, které umožní uživatelům setrvat v jejich přirozeném prostředí bez nutnosti odcházet do pobytových služeb
- Službu poskytovat na základě individuálních potřeb uživatelů
- Službu poskytovat odborně a kvalitně, zvyšovat a udržovat odbornost pracovníků
- Službu poskytovat tak, aby byla pro uživatele motivující a podporovala jeho samostatnost a sociální začleňování
- Zlepšovat materiální zázemí pečovatelské služby a její efektivitu
Prováděné úkony:
- pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
- pomoc při osobní hygieně
- poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
- pomoc při zajištění chodu domácnosti
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
Úhrada:
- provoz pečovatelské služby je hrazen z veřejných rozpočtů
- cena za úkon je stanovena dle zákona č. 108/2006 Sb. a prováděcí vyhlášky 505/2006 Sb. Uživatel hradí pouze provedené úkony, a to částkou vypočtenou za skutečně strávený čas
- ceník schvaluje RM Police nad Metují
Principy poskytovaných služeb:
- Respekt k lidské důstojnosti
- Respekt k osobnosti jednotlivce
- Respekt k soukromí
- Respekt ke svobodnému rozhodování
- Partnerství
Stížnosti na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby:
- stížností se rozumí upozornění na neřešený problém, vyjádřená nespokojenost s kvalitou nebo způsobem poskytování sociální služby
- k podání stížnosti je oprávněn příjemce služby nebo jiný občan, který jedná v jeho zájmu
- stížnost není na újmu toho, kdo ji podal
- stížnost lze podat písemně, ústně (do protokolu), elektronicky, a to i anonymně do schránky umístěné na zdi za hlavním vchodem do DPS (sídlo pečovatelské služby), schránku vybírá nejméně 1 x měsíčně pracovnice sociální služby k rukám vedoucí sociální služby
- každá stížnost je zapsána do knihy stížností a vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího podání, stěžovatel je o výsledku informován písemně nebo ústně vedoucí služby
- proti způsobu vyřízení stížnosti nebo postupu při vyřizování stížnosti má právo stěžovatel domáhat se prošetření vyřízení stížnosti, a to u tajemníka městského úřadu nebo starosty, dále pak může podat stížnost na Krajský úřad Královehradeckého kraje, Ministerstvo práce a sociálních věcí nebo kancelář veřejného ochránce práv.
Důvody pro odmítnutí poskytnutí služby:
- poskytovatel nemá volnou kapacitu
- zájemce nepatří do cílové skupiny poskytovatele
- klient žije v obci, se kterou město Police nad Metují neuzavřelo dohodu o poskytování sociální služby
- zájemce potřebuje takovou péči, kterou není schopna zajistit pečovatelská služba, nebo požaduje takové úkony, které pečovatelská služba neprovádí
V případě plné kapacity je zájemce služby zařazen do pořadníku.
Informace o dovážce obědů:
- dovoz nebo donášku jídla zajišťujeme pouze osobám v nepříznivé sociální situaci
- obědy dovážíme z jídelny firmy Pejskar
- jídlonosiče v termoobalech zapůjčujeme zdarma
- je možné si vybrat ze dvou jídel, cena oběda činí 82,-Kč, poloviční porce 41,-Kč
- cena úkonu dovoz nebo donáška jídla je stanovena dle platného ceníku pečovatelské služby