Město Police nad Metují
Police nad Metují

Pro osamělé seniory a osoby v nouzi nabízíme zajištění nákupů nebo vyzvednutí léků. V případě potřeby kontaktujte pracovníky MěÚ - 775 442 402 nebo 491 509 999

Etický kodex

Etický kodex zaměstnanců pečovatelské služby v Polici nad Metují

I. Základní ustanovení

  • účelem etického kodexu je stanovit pravidla všech zaměstnanců PS a informovat veřejnost o chování, teré je oprávněna očekávat
  • posláním PS je umožnit občanům setrvat co možná nejdéle v jejich přirozeném prostředí, usnadnit jim život ve stáří a žít běžným způsobem života
  • zaměstnanci dbají na dodržování lidských práv tak, jak jsou vyjádřena v Chartě lidských práv Spojených národů, řídí se zákony České republiky a závaznými předpisy, platnými pro výkon jejich povolání


II. Etické zásady ve vztahu ke klientům

  • pomáháme lidem, kteří o naší pomoc požádají, bez ohledu na národnost, rasu, víru, věk, pohlaví, politické přesvědčení a společenské postavení
  • chováme se zdvořile a přistupujeme ke každému člověku jako k jedinečné lidské bytosti, s pochopením, úctou, empatií, trpělivostí a reagujeme na jeho potřeby
  • respektujeme důstojnost každého člověka, jeho soukromí, důvěrnost jeho sdělení a neposkytujeme žádnou informaci bez jeho souhlasu, pokud by tímto nedošlo k ohrožení jeho života
  • každý člověk je pro nás rovnocenným partnerem
  • zaměstnanci PS nevyžadují ani nepřijímají dary a žádná zvýhodnění


III. Etické zásady ve vztahu k zaměstnavateli a ke spolupracovníkům

  • zaměstnanci plní odpovědně své povinnosti vyplývající ze závazků k organizaci, za svou práci nesou plnou odpovědnost a snaží se o to, aby úroveň služeb byla, co možná nejvyšší
  • pokud si pracovník není jist, zda jde o činnost slučitelnou s výkonem práce v organizaci, projedná záležitost se svým nadřízeným
  • zaměstnanci respektují a využívají pokynů svých nadřízených a ostatních odborných pracovníků a využívají znalosti a zkušenosti svých kolegů
  • základem vztahů mezi pracovníky je vzájemné čestné, slušné a společensky korektní chování
  • kritické připomínky vůči ostatním zaměstnancům PS jsou řešeny pouze na pracovišti a nikdy ne před klientem či žadatelem o službu
  • všichni zaměstnanci dbají na udržení a zvyšování prestiže svého povolání a svého zaměstnavatele, i v mimopracovní době vystupují tak, aby nesnižovali důvěru v očích veřejnosti
  • zaměstnanci jsou povinni se vzdělávat a udržovat svou kvalifikaci a způsobilost pro výkon své profese

Etický kodex je součástí platných norem a pro zaměstnance PS je závazný.